Co za radość – Tekst pieśni

Dodano:

Co za radość – tekst

Miasto Jeruzalem, wysoko wzniesione.
Jest mieszkaniem Boga, twierdzą umocnione.

Ref.
Co za radość usłyszeć dziś, gdy mówią:
Pójdziemy do domu Pana.
Do Twych bram, o Jeruzalem, już idę,
Na skrzydłach zbliżam się.

Po niebieskich schodach wchodzą pokolenia,
By dziękować Bogu za dar zbawienia.

Ref.
Co za radość usłyszeć dziś, gdy mówią:
Pójdziemy do domu Pana.
Do Twych bram, o Jeruzalem, już idę,
Na skrzydłach zbliżam się.

Niechaj wszyscy ludzie miłujący Boga
Znajdą wreszcie pokój w Jeruzalem progach

Ref.
Co za radość usłyszeć dziś, gdy mówią:
Pójdziemy do domu Pana.
Do Twych bram, o Jeruzalem, już idę,
Na skrzydłach zbliżam się.

Módlmy się o dobro naszych sióstr i braci
Aby dobry Ojciec łaską nas wzbogacił

Interpretacja

Symbolika Miasta Jeruzalem

W tradycji chrześcijańskiej, Jeruzalem jest miejscem o głębokiej symbolice duchowej. W piosence pielgrzymkowej „Co za radość”, miasto to jest opisywane jako „wysoko wzniesione” i „mieszkaniem Boga”, co podkreśla jego świętość i wyjątkowość. Jeruzalem jest przedstawiane jako cel pielgrzymki, metafora duchowego dążenia i ostatecznego celu wiernych – zjednoczenia z Bogiem. W interpretacji, to nie tylko fizyczne miasto, ale przede wszystkim duchowe doświadczenie bliskości z transcendentnym, co jest źródłem radości i spełnienia.

Twierdza umocniona, o której mowa w utworze, może być rozumiana jako symbol bezpieczeństwa i ochrony, jaką oferuje wiara i obecność Boża. W kontekście pielgrzymowania, Jeruzalem staje się obietnicą ostatecznego bezpieczeństwa, gdzie nie ma już miejsca na strach i niepewność, a jedynie na pokój i harmonię, które są obiecane przez wiarę.

Znaczenie pielgrzymowania

Pielgrzymowanie jest istotnym elementem wielu religii, w tym chrześcijaństwa. W piosence „Co za radość”, pielgrzymowanie do Jeruzalem jest przedstawiane jako akt wiary i duchowej podróży. „Pójdziemy do domu Pana” to wyrażenie, które podkreśla wspólnotowy aspekt tej podróży – jest to działanie kolektywne, gdzie wierni jako wspólnota dążą do spotkania z Bogiem. Pielgrzymka jest tu metaforą życia, w którym każdy krok przybliża do celu, którym jest zjednoczenie z Bogiem i doświadczenie Jego obecności.

Refren piosenki, który jest powtarzany, wzmacnia uczucie radości i oczekiwania. Radość płynąca z „usłyszenia”, że można pójść do domu Pana, wskazuje na głęboką tęsknotę za duchowym domem i poczuciem przynależności. To także przypomnienie, że cel pielgrzymowania jest bliski i dostępny dla każdego, kto podąża ścieżką wiary.

Wspólnota wiernych i dziękczynienie

W piosence „Co za radość” pojawia się motyw wspólnoty wiernych, która razem wchodzi „po niebieskich schodach”. To obraz, który może być interpretowany jako wizja Kościoła – wspólnoty ludzi wierzących, którzy wspierają się nawzajem w drodze do zbawienia. Dziękczynienie „za dar zbawienia” jest kluczowym elementem tej wspólnej podróży, ponieważ jest to wyraz uznania dla łaski Bożej i Jego miłosierdzia.

Wspólne śpiewanie i modlitwa są formami wyrażania wdzięczności i jedności z Bogiem oraz z innymi wiernymi. W tradycji chrześcijańskiej, dziękczynienie jest nie tylko aktem pobożności, ale także sposobem na budowanie więzi i poczucia przynależności do wspólnoty wierzących. Pielgrzymkowa pieśń staje się więc nie tylko osobistym wyrazem wiary, ale także kolektywnym świadectwem duchowej jedności.

Pokój w Jeruzalem i modlitwa za innych

W ostatniej zwrotce piosenki pojawia się prośba o pokój dla wszystkich ludzi miłujących Boga. Pokój w Jeruzalem jest tu symbolem uniwersalnego pragnienia pokoju duchowego, harmonii i zrozumienia między ludźmi. W kontekście pielgrzymkowej pieśni, pokój ten jest zarówno celem podróży, jak i jej efektem – przebywanie w „Jeruzalem progach” jest metaforą osiągnięcia stanu wewnętrznego spokoju i zrozumienia między ludźmi różnych kultur i tradycji.

Modlitwa „o dobro naszych sióstr i braci” to wyraz troski o wspólnotę i świat. Prośba o to, aby „dobry Ojciec łaską nas wzbogacił”, podkreśla potrzebę Bożego prowadzenia i wsparcia w codziennym życiu. W piosence pielgrzymkowej modlitwa ta jest wyrazem solidarności i miłości bliźniego, które są fundamentalnymi wartościami chrześcijaństwa. W ten sposób, pieśń staje się nie tylko wyrazem osobistej duchowości, ale także modlitwą za całą ludzkość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane

Zwróćmy ku Panu spojrzenia – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Zwróćmy ku Panu spojrzenia" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Ześlij deszcz – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Ześlij deszcz" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Zaufaj słowu Boga – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Zaufaj słowu Boga" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Zaśpiewajcie Panu pieśń nową – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Zaśpiewajcie Panu pieśń nową" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Wykrzykujcie na cześć Pana – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Wykrzykujcie na cześć Pana" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Wszystkie narody klaskajcie w dłonie – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Wszystkie narody klaskajcie w dłonie" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Wiem, że moje imię – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Wiem, że moje imię" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.

Wejdźmy do Jego bram z dziękczynieniem – Tekst pieśni

Tekst pieśni: "Wejdźmy do Jego bram z dziękczynieniem" - wszystkie zwrotki i refren. Dodatkowo teledysk oraz rozbudowana interpretacja utworu.