Wiem, że moje imię – tekst
Wiem, że moje imię jest dla Ciebie ważne CFCG
Kochasz mnie, po prostu jestem Twoim skarbem
1.Krokodyl siedzi w zimnej wodzie
Małe bobry zawiesiły się na kłodzie
Szop pracz robi wielkie pranie
Kangury skaczą na śniadanie
Ref.
A my całym sercem dźwięki Panu gramy
Z całego serca, Jego wysławiamy
Więc hej-hop w górę razem z kangurem Hej-hop w górę, hej!
Zebra ma paski, panda ma łaty
Żółw jest bez włosów, orangutan kosmaty
Goryl ze smakiem zjada banan
Słoniątko uczy trąbić słoniowa mama
Ref.
A my całym sercem dźwięki Panu gramy
Z całego serca, Jego wysławiamy
Więc hej-hop w górę razem z kangurem Hej-hop w górę, hej!
Koala mądrala na plaży się opala
Pingwin za krzaka patrzy na futrzaka
Kret dał w ziemię nura przestraszyła go wiewióra
Orzeł się zakochał schował głowę w chmurach
Ref.
A my całym sercem dźwięki Panu gramy
Z całego serca, Jego wysławiamy
Więc hej-hop w górę razem z kangurem Hej-hop w górę, hej!
Dzięcioł atakuję dziobem sosnę
Jaskółki są radosne nie tylko na wiosnę „ja urosnę” myśli mała kijanka
Z żabami rechocząc za stodołą od ranka
A my całym sercem, dźwięki Panu gramy z całe serca,
Jego wysławiamy Więc hej – hop w górę, razem z kangurem Hej – hop w górę, hej!
Interpretacja
Znaczenie tytułu i refrenu
Piosenka pielgrzymkowa „Wiem, że moje imię” rozpoczyna się od stwierdzenia, które odnosi się do głębokiej relacji między człowiekiem a Bogiem. Imię w wielu kulturach i tradycjach ma znaczenie symboliczne, jest odzwierciedleniem tożsamości i indywidualności. W kontekście chrześcijańskim, wiedza, że Bóg zna i ceni nasze imię, może być interpretowana jako zapewnienie o Jego osobistej miłości i trosce. Refren pieśni podkreśla radość i entuzjazm wynikający z tej świadomości, zachęcając do wyrażania uwielbienia poprzez muzykę i taniec.
Użycie frazy „A my całym sercem dźwięki Panu gramy” wskazuje na to, że uczestnicy pielgrzymki angażują się w kult z całych sił i z głębi serca. To nie jest tylko zewnętrzna manifestacja wiary, ale głęboko osobiste doświadczenie duchowe. „Więc hej-hop w górę razem z kangurem” może symbolizować lekkość i radość, które towarzyszą uwielbieniu, a także jedność z całym stworzeniem, które chwali Stwórcę.
Symbolika zwierząt i natury
W piosence pojawia się wiele odniesień do zwierząt i natury, co może być interpretowane jako przypomnienie o pięknie stworzenia i wszechobecnej obecności Boga w świecie przyrody. Każde ze zwierząt przedstawionych w tekście, takich jak krokodyl, bobry, szop pracz, czy kangury, ma swoje unikalne cechy i zachowania, które mogą symbolizować różnorodność talentów i osobowości wśród ludzi. Wszystkie stworzenia, mimo swoich różnic, są częścią harmonijnego świata, który Bóg stworzył i który jest powodem do radości i chwały.
Opisy zwierząt, takie jak zebra z paskami czy panda z łatami, mogą również sugerować, że Bóg ceni różnorodność i indywidualność każdego stworzenia. W kontekście pielgrzymki, te obrazy mogą zachęcać uczestników do akceptacji siebie i innych, podkreślając, że każdy ma swoje miejsce w Bożym planie. Wspólne uwielbienie, do którego zachęca refren, staje się więc aktem jedności w różnorodności.
Metaforyczne znaczenie zwierzęcych zachowań
Zachowania zwierząt opisane w piosence mogą być rozumiane jako metafory ludzkich doświadczeń i duchowej podróży. Na przykład, „Kret dał w ziemię nura przestraszyła go wiewióra” może symbolizować ludzkie lęki i tendencję do ucieczki przed problemami. Z kolei „Orzeł się zakochał schował głowę w chmurach” może odnosić się do duchowego uniesienia, poszukiwania wyższych celów i aspiracji.
W kontekście pielgrzymki, te obrazy mogą przypominać uczestnikom o potrzebie konfrontacji z własnymi słabościami, ale także o możliwości wzrastania i dążenia do wyższych wartości. Wspólne śpiewanie i muzykowanie staje się wtedy nie tylko formą uwielbienia, ale również sposobem na wspieranie się nawzajem w duchowym wzroście i przezwyciężaniu trudności.
Wspólnota i jedność w uwielbieniu
Refren piosenki podkreśla znaczenie wspólnoty w akcie uwielbienia. Wspólne granie i śpiewanie nie tylko wyraża radość i wdzięczność wobec Boga, ale także buduje więzi między uczestnikami. W pielgrzymce, gdzie ludzie różnych pokoleń i środowisk mogą się spotkać, muzyka staje się uniwersalnym językiem, który łączy i pozwala na wspólne doświadczanie duchowości.
W tekście piosenki, entuzjastyczne „hej-hop w górę” może być odbierane jako zachęta do porzucenia wszelkich barier i podziałów, które często występują w codziennym życiu. W momencie uwielbienia, wszyscy stają się równi przed Bogiem, a radość płynąca z tej świadomości jest czymś, co łączy uczestników pielgrzymki w jedną, wielką rodzinę.